Kot z Cheshire Kot z Cheshire
2726
BLOG

Gdzie Amsterdam, a gdzie Kronsztadt?

Kot z Cheshire Kot z Cheshire Polityka Obserwuj notkę 7

Znajomy architekt (biuro po sąsiedzku) wpadł do mnie z wizytą rano i „zastrzelił” ciekawostką: „Czy wie Pan, że wszystkie rzędne w (tu nazwa naszego miasta) się zmieniają o 20cm?” Przyznam, że zdębiałem. Cóż to się dzieje, ziemia się zapadła czy co? Cóż za koszmarny bałagan w projektowaniu się za chwilę zacznie: wszystkie rzędne terenu, drogowe, sieci instalacyjnych… brrrrrrrrrr! Koszmar, lepiej nie myśleć!

Po chwili doszedłem do siebie i dopytałem. Okazuje się że „zmieniamy układ odniesienia”. Dotychczas był „Amsterdam”, teraz będzie „Kronsztadt”. Geodeci wiedzą o co chodzi, a my- architekci tylko podejrzewamy że wiemy, ale co do zamieszania jakie to wywoła to my akurat wiemy najwięcej, bo kontrolujemy całośc procesu projektowego. Natychmiast pytanie: ALE PO CO? Odpowiedź: WYMÓG UNIJNY.
 
No trudno, zmiany, zmiany, zmiany… Ale wciąż ta myśl dręcząca: gdzie Amsterdam a gdzie Kronsztadt? Podpowiem, była taka ksiażka : „Marynarze z Kronsztadu”. Z UE to bardziej Amsterdam mi się kojarzy…
 
Hmm…, czy to już aby nie kolejny etap?

;)

Ja jestem umysł ścisły. Mnie się podobają melodie, które już raz słyszałem.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka